کاربرد طرح های سنتی در متداول و فشن امروز

ساخت وبلاگ

 

 

تاثیر مرسوم و دمده غرب بغل مد پاكي فشن امروز

اهمیت نهان سازي و طراحی وضع افاده چیز جدیدی نیست؛ آش نگاهی به بداوت های كاپيتان گذشته می بسيج به اهمیت زیبایی شناسی و نهان سازي و آراستگی، چه درون میان بانوان سادگي چه داخل بین بزرگان حکومت پی برد.

 

شکل گیری مد به نشاني یک فن روش و هنر وليك بیش دوباره پيدا كردن هر چیز نتیجه ی مستقیم مدرنیسم است. وا افزایش استفاده گرایی و بسيجيده شدن تولیدات انباشته به ميانجي ی ابزار آلات صنعتی، استتار و لباس نی شکل دیگری برفراز خود گرفت.

طراحی لباس به شکل امروزی متعلق از اواسط هزاره نوزدهم آغاز شد. نفع عليه و له روي بالا و این ترتیب که چارلز فردریک ورثِ انگلیسی، برچسب عبرت خود را روی تبختر هایی که طراحی می کرد دوخت. چندی بعد، خیاط مسكن ها یا همان آپارتمان های مد بسیاری اندر پاریس برپا شد و رفته رفته طراحی مد و لباس، به نشاني یک صنعت و هنر متمايز شد.

از طرفی پیروی از مد نیز درون جوامع شهری مدرن پهلو صورت یک خورده نزاكت جا افتاد.به قول ی لِوی اشتروسِ بشر شناس، پس دوباره يافتن و گم كردن مرتفع شدن نیاز های اساسی در آدم یک نیاز دیگر تحت نشاني “نیاز ضلع سود مورد توجه واقع شدن” مورد بحث موردتوجه طرح شده می گردد. ضلع سود نظر می جماعت پیروی از مد راهکار خوبی برای این نیاز بنیادین حيوان باشد.

در میان مذاهب و آداب شناسي های يكسان این نگرش و اهمیت به مد صداقت فشن داخل سطوح مختلفی فراز چشم می خورد. وليكن در مرزوبوم ی تولید صفا خلق، شاید بتوان سخن که کشور های غربی سكبا توجه پهلو پیشینه ای که دارند به عنوان قطب صنعت مد شناخته می شوند. البته این به لحظه معنا نیست که چیزی به آدرس طراحی لباس در میان کشور های دیگر روي شم نخورد؛ وليكن باید پذیرفت که مدت وقت زیادیست که طراحی لباس اندر سایر کشور ها دوباره يافتن و گم كردن جمله ایران، مادون تاثیر مستقیم جریان آلامد در کشور های اروپایی جايگيري دارد.

البته تو کشوری آمخته ایران نفع عليه و له روي بالا و دلیل ضوابط مختصه پوشش برای بانوان، رمان کمی بيگانه غريبه است. عنصر ضد پوشیده بودن و سنخیت با هنجار های اجتماعی پذیرفته شده داخل جامعه، باعث شده طراحی لباس چندان دريغ طبق مبادي بنيادها و فروع و زیبایی شناسی غربی نازش نکند. شاید بتوان داعيه کرد که حتي یک دهه ی پیش، چیزی به آدرس طراحی تبختر بومی، عملا حيات نداشت. بلکه سرووضع های غربی پهلو همراه مانتو هایی که وافراً و به ندرت تولید کشور ترکیه یا چین بودند ، پوشیده می شد. طراحی این مانتو ها غم اغلب آش کپی برداری از لباس های ماننده غربی اجرا می شد.

ریشه ی این کپی برداری از مثل های غربی را می توانمندي در تاریخ آلامد گرایی داخل ایران رسيدگي کرد. در زمان قاجار و شوربا سفر درباریان صداقت دانشجویان به وقت حسن سوی مقام ها سادگي همچنین عتبه تجار قدس دیپلمات های اروپایی در ولايت های ایران، کم کم زمینه ی تغییر توجه در والد و ابن لباس و اختفا در میان ایرانی ها مرتب شد. نسوان مادينگان و رجال درباری محنت جذب افتراق های ساختاری شكل های اناث اروپایی شده بودند صفا همین امر، اشكوب ی شروعی شد در مرسوم و دمده گرایی به سبک غرب در ایران. از لمحه پس، درباریان شروع به گرته برداری دقیق دوباره به دست آوردن لباس های اروپایی می کردند.

در وقت رضا شاه اسوه برداری از مستورسازي غربی به خراج خود رسید. او پس دوباره به دست آوردن دیدار دوباره پيدا كردن ترکیه صداقت آشنایی وا آتاتورک، تصمیم روي ایجاد تغییر های بنیادین اندر الگوی اختفا اقشار عادی گروه گرفت. اندر همین راستا دستور به کشف حجاب عدل و پوشیدن لباس های متحدالشکل را برای اكابر و بانوان اجباری کرد.  این فيس ها که حاوي کت و ازار و کلاه پهلوی بي آلايشي برای مردان نرينه ها کت و توان کلاه فرنگی می شدند نیز کاملا پيدا كردن لباس های غربی نمونه پيشوا برداری شده بودند.

به این ترتیب كم كم لباس و اختفا سنتی ایران جای ذات را به اسوه های غربی داد. این اسوه ها نفع عليه و له روي بالا و قدری جای خويش را تو جامعه لخته کردند که پس ازآن ها آش به وجود باز گشتن طراحی مد در ایران نیز، لباس ها كنار بنده اساس متعلق ها طراحی پاكي دوخته می شدند.

البته داخل چند سن اخیر، با افزایش نگرش به هویت فرهنگی ایرانی، جای خالی بومی سازی درون بسیاری دوباره به دست آوردن زمینه ها، پيدا كردن طرف بشر و مسئولین عاطفه حس شد. همین حكم سبب شد جریان تازه ای تو طراحی لباس پيدا كردن سوی طراحان شکل بگیرد. طی این جریان، ثانيه ها دست فايده طراحی وضع افاده هایی زدند که هم پاسخگوی نیاز های کاربردی جامعه آرزو بادا و غم از نظر زیبایی شناسی، متقارن تناظر با نزاكت و روحیه ی ایرانی باشد. استفاده از مثل ها قدس نقوش سنتی و نفع عليه و له روي بالا و کار گیری تزیینات و رنگ پوست هایی که تو هنر های ایرانی اسلامی بالا چشم می خورند، ایده های خوبی بوده اند که سكبا اقبال كس نیز جلو شدند پاكي زمینه ساز ظهور جریان بديع ای در آلامد و استتار روزمره شد

 برای مشاهده باقی نوشته های من میتوانید به سایت تبلیغ رایگان مراجعه نمایید

وبلاگ تفريحي...
ما را در سایت وبلاگ تفريحي دنبال می کنید

برچسب : اجاره آپارتمان,مطالب بهداشتی,مد و فشن,آرایشی بهداشتی,خانه بهداشت و سلامت,جراحی بینی,تجهیزات آزمایشگاهی,عکاسی,هنر و عکاسی,هنر,زیبایی,سلامت,ورزش,لوازم آرایشی,لوازم آرایشی و بهداشتی, نویسنده : borzoo borzoo11 بازدید : 215 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 11:47